Thema's

Thema's

Effectieve en voordelige tips voor snelle naamsbekendheid

Het neerzetten van een merk is tegenwoordig makkelijker dan ooit. In tegenstelling tot vroeger heb je nu geen bergen met geld meer nodig of diepgaande kennis. Creativiteit en een beetje lef zijn voldoende om een merk goed te lanceren. Lees deze 8 tips om effectief te werk te gaan zodat jouw merk snel bekendheid opbouwt.

1.       Merknaam en logo

Zorg ervoor dat de naam van jouw bedrijf verwijst naar jouw dienst of product. De domeinnaam van je website moet daar ook bij passen. Kies voor een eenvoudige, makkelijk te spellen naam. Houd het simpel. Hetzelfde geldt voor het logo. Laat meerdere logo’s ontwerpen en kies dan zelf de beste.

2.       Social media

Een Facebook- of Twitterpagina is een goedkope en makkelijke manier om je merk onder de aandacht te brengen. Via social media kun je de juiste mensen bereiken en mensen weten jou ook snel te vinden.

3.       Spreken en netwerken

In de branche van jouw bedrijf worden vast en zeker conferenties, congressen of startersbijeenkomsten georganiseerd. Je kunt hier gaan spreken om je bedrijf te promoten. Naast het delen van kennis wordt netwerken via deze weg ook een stuk makkelijker.

4.       Webinar

Om nog meer aan je merk te werken, kun je een webinar organiseren. Bijvoorbeeld in samenwerking met andere belangrijke of bekende mensen uit jouw branche. Laat jouw publiek online meekijken en verspreid zo jullie kennis.

5.       Personal branding

Vaak brengen bedrijven zichzelf of een bepaalde persoon onder de aandacht en dit wordt dan het handelsmerk. Dit zorgt vaak voor een betere reclame dan het merk zelf.

6.       Content marketing

Laat zien aan je publiek dat je verstand van zaken hebt. Verwijs naar andere nieuws- en informatiebronnen of (her)publiceer nieuws, kennisartikelen of andere inhoudelijke informatie. Zo kun je jouw deskundigheid onderstrepen.

7.       Crowdsourcing

Zodra je een beetje naamsbekendheid hebt opgebouwd, kun je je publiek inzetten om jouw plannen te verbeteren of om ideeën op te doen. Geef een beloning aan diegene met het beste idee of advies of het mooiste ontwerp.

8.       Zichtbare feedback

Zorg ervoor dat jouw klanten zichtbaar hun positieve feedback kunnen geven. Bijvoorbeeld via social media of je kunt zelf een klant in het zonnetje zetten op je website. Positieve reacties werken stimulerend voor andere potentiële klanten.

Succesvol eigen merk

Ben jij van plan om binnenkort een eigen bedrijf of merk te lanceren of ben je daarmee bezig en wil je nog meer tips en trucs leren? Scheidegger heeft een uitgebreid aanbod aan MBO-, MHBO- en HBO-opleidingen op het gebied van Online Communicatie en Social Media of Marketingcommunicatie