Klantgericht Telefoneren

2 dagen - Prettige gesprekken en tevreden klanten
https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-niveau.png?ext=.png

Niveau

Trainingen

https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-variant.png?ext=.png

Variant

Dag
https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-duur.png?ext=.png

Duur

2 dagen Duur van de opleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Vind jij het lastig om op een klantgerichte manier zakelijk te telefoneren? Wil jij graag professioneel overkomen en goed omgaan met lastige klanten? Dan is deze training iets voor jou. In deze training leer je wat klantgericht telefoneren inhoudt en hoe je dit op een natuurlijke manier toepast. Goed professioneel contact per telefoon is zeer belangrijk voor de beeldvorming van een organisatie. Daarom ga je in deze training aan de slag met een goed begin van het gesprek en het gebruiken van vraag- en luistertechnieken. Zo voer jij prettige gesprekken en heb je tevreden klanten.

Resultaat

  • Je voert effectieve, klantgerichte telefoongesprekken
  • Je weet hoe je de regie in het gesprek kunt nemen
  • Je creëert vertrouwen in je organisatie
  • Je gaat goed om met klachten en ontevreden klanten

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor iedereen die geregeld telefonisch zakelijke contacten onderhoudt.

Aanpak

In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. De nadruk ligt hierbij op oefenen. Wat je leert ga je meteen toepassen door middel van rollenspelen. De oefeningen gaan over zowel ‘inbound’ en ‘outbound’. Alle aspecten van jouw dagelijkse praktijk komen aan bod. Je leert om vriendelijk en professioneel te blijven, ook tijdens lastige gesprekken. De trainer gaat in op de speciale mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren, zodat je hier optimaal gebruik van weet te maken. Je krijgt daarnaast gericht feedback van de trainer, waarin hij jouw persoonlijke leerdoelen betrekt.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Studieprogramma

In deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

Persoonlijke intake

  • Vastleggen leerdoelen
  • Jouw ontwikkelvraag

Klantgerichtheid

  • Wat verwacht de klant van een klantgerichte telefoonbehandeling?
  • De regels van zakelijk telefoneren

Zakelijk telefoneren

  • Telefoonetiquette en telefoonalfabet
  • De vriendelijke begroeting
  • Professioneel doorverbinden
  • Professioneel afsluiten van het gesprek

Telefonische gesprekstechnieken

  • Vraag- en luistertechnieken
  • Inventariseren wat de klant wil
  • Klantgericht formuleren

Lastige gesprekken

  • Lastige telefoongesprekken
  • Omgaan met klachten en ontevreden klanten
  • Omgaan met emoties

Persoonlijk ontwikkelplan

  • Vastleggen ontwikkelstappen
  • Persoonlijk actieplan

Certificaat

Als je de training hebt afgerond, ontvang je het certificaat 'Klantgericht Telefoneren' van Scheidegger.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Planning

  • 15 en 29 oktober 2018
  • 28 november en 12 december 2018
  • 15 en 29 januari 2019
  • 7 en 21 maart 2019
  • 5 en 19 juli 2019

De training wordt aangeboden in de regio Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Trainingskosten: € 1.190,-

Trainingsmateriaal: € 30,-

Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Btw

Kies je voor wettelijk erkend onderwijs (MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master), dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de prijs exclusief btw. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. 

Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Heb je vragen?

Je kunt ons op werkdagen bellen van 08.00 uur en 21.00 uur (op vrijdag tot 17.00 uur). Je kunt ook een bericht sturen via WhatsApp, van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Mail ons

035 - 7121992

06 - 10739752
 

 

Klantgericht Telefoneren

2 dagen - Prettige gesprekken en tevreden klanten
https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-niveau.png?ext=.png

Niveau

Trainingen

https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-variant.png?ext=.png

Variant

Dag
https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-duur.png?ext=.png

Duur

2 dagen Duur van de opleiding