MBO Professioneel Medewerker Contactcenter

Praktijkgerichte opleiding met uitstekende perspectieven - 9 maanden
https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-niveau.png?ext=.png

Niveau

MBO-opleidingen

https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-duur.png?ext=.png

Duur

9 maanden Duur van de opleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als medewerker van een klantenservice ben jij het visitekaartje van een organisatie. Klanten krijgen jou als eerste aan de telefoon en jij probeert hen zo goed mogelijk te helpen. Je achterhaalt de specifieke behoeften en wensen van de klant en speelt hierop in. Meestal houdt dit in dat je hen adviseert over producten en diensten en hen overtuigt deze te kopen. Om dat goed te kunnen doen, moet je over goede commerciële vaardigheden en de juiste gesprekstechnieken beschikken. Natuurlijk moet je ook professioneel kunnen telefoneren. Dat leer je allemaal in dit praktische MBO-programma van Scheidegger!

Wat leer je?

  • Werken met verschillende contactsystemen
  • Het voeren van verkoopgesprekken
  • Het opstellen van offertes
  • Het sluiten van contracten
  • Adviseren en overtuigen

Dit is jouw toekomst

Er is veel vraag naar medewerkers op een klantenservice, dus je loopbaanperspectieven zijn goed. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag als:

  • Medewerker contactcenter
  • Medewerker klantenservice

Voor wie?

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die zich wil ontwikkelen tot een veelzijdige en volwaardige medewerker bij een telefonische klantenservice. De opleiding is ook een uitstekende keuze als je al op een verkoop binnendienst of telefonische klantenservice werkt en je je kennis en vaardigheden verder wilt ontwikkelen.

Vooropleiding

Deze opleiding wordt verzorgd op MBO-niveau. Er gelden geen speciale vooropleidingseisen. Inzet en motivatie zijn de belangrijkste voorwaarden.

Aanpak

Wij willen het leren zo praktisch en efficiënt mogelijk maken. Tijdens de lessen worden niet alleen de theorie en de gemaakte opdrachten besproken, maar werk je ook aan de vaardigheden die je nodig hebt in je dagelijkse praktijk. Bovendien voer je inspirerende en leerzame discussies met je medestudenten, waardoor jullie samen tot oplossingen komen. Ook heb je tijdens je opleiding toegang tot de digitale leeromgeving e-Connect. Hierin vind je alle informatie over je opleiding en examens. Zie voor meer informatie e-Connect.

Natuurlijk moet je het zelf doen, maar je staat er niet alleen voor! Bij Scheidegger zien we jou echt staan. Tijdens je studie krijg je persoonlijke begeleiding van een mentor, die als geen ander weet wat er allemaal komt kijken bij het volgen van een opleiding. Zo helpen wij je om het beste uit jezelf te halen. Jouw doel is ons doel: een diploma!

Waarom Scheidegger?

  • Lessen door ervaren docenten uit de beroepspraktijk
  • Kleine klassen en goede persoonlijke begeleiding
  • Een duidelijke opzet en aanpak
  • Plezier van samen leren en samen slagen
  • Een unieke examengarantie

Vervolgopleiding

Deze MBO-opleiding biedt een goede basis om verder te studeren. Zo kun je doorstromen naar:

  • MBO Commercieel Medewerker niveau 3
  • MBO (Junior) Accountmanager niveau 4
  • MBO Manager Retail niveau 4

Examengarantie

Als je onverhoopt niet slaagt voor je examen, maar je hebt wel alle lessen gevolgd, dan mag je het examen kosteloos overdoen. Kortom: Scheidegger begeleidt je daadwerkelijk naar een diploma. 

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Studieprogramma

Commercieel handelen

(6 lessen)

  • Het verkoopproces
  • Werken met verkoopplannen
  • Het opstellen van offertes
  • Het sluiten van contracten
  • Relatie binnen- en buitendienst
  • Marketing en sales

Commerciële vaardigheden

(6 lessen)

  • Acquisitievaardigheden
  • Commerciële gesprekken voeren
  • Vraag- en luistertechnieken
  • Het verkoopgesprek
  • Onderhandelen
  • Klachtenbehandeling

Contactcenter

(6 lessen)

  • Taken van het contactcenter
  • Organisatie van e-mail en telefoon
  • Systemen in een contactcenter
  • Organisatie van het contactcenter
  • Planning in een contactcenter
  • KPI’s van een contactcenter

Afronding en diploma

De module Commerciële vaardigheden rond je af met een mondeling examen. De overige modules rond je af met een digitaal examen, waarin je de koppeling maakt met de praktijk. Als je alle modules met een voldoende afrondt, ontvang je het instituutsdiploma ‘MBO Professioneel Medewerker Contactcenter’ van Scheidegger. Dit diploma kun je mogelijk inbrengen in een vervolg naar een MBO-opleiding niveau 3 of 4 van Scheidegger. Zo ben je na afronding van dit programma uitstekend voorbereid op een mooie toekomst.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 9 maanden
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dagopleiding: 9 lesdagen van 10.00 tot 16.00 uur
  • Avondopleiding: 18 lesdagen van 19.00 tot 22.00 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand

Als je de dagopleiding volgt, volg je 2 lessen op 1 dag.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Inschrijfgeld: € 100,-

Cursusgeld: € 1.549,-

Studiemateriaal: € 125,- (per module)

Examenkosten:

€ 195,- (per digitaal examen)

€ 260,- (per mondeling examen)

Je kunt deze opleiding ook in 3 of 9 termijnen betalen.

Bij betaling ineens krijg je een korting van € 100,-.

Deze opleiding volg je al vanaf € 286,- per maand.

Btw

Kies je voor wettelijk erkend onderwijs (MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master), dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de prijs exclusief btw. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. 

Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Heb je vragen?

Je kunt ons op werkdagen bellen van 08.00 uur en 21.00 uur (op vrijdag tot 17.00 uur). Je kunt ook een bericht sturen via WhatsApp, van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Mail ons

035 - 7121992

06 - 10739752
 

 

MBO Professioneel Medewerker Contactcenter

Praktijkgerichte opleiding met uitstekende perspectieven - 9 maanden
https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-niveau.png?ext=.png

Niveau

MBO-opleidingen

https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/scheidegger/scheidegger/icons/logo-duur.png?ext=.png

Duur

9 maanden Duur van de opleiding