MBO Telefonische Klantenservice

Praktijkgerichte opleiding met uitstekende perspectieven

Bel ons voor een deskundig opleidingsadvies:
035 - 7 121 992
Opleiding: MBO Telefonische Klantenservice

Opleidingsdata en locaties

Op een telefonische klantenservice heb je telefonisch contact met klanten en adviseer je over producten of diensten. Je achterhaalt de specifieke behoeften en wensen van de klant en speelt hierop in. Om dit goed te kunnen doen, moet je uiteraard over commerciële vaardigheden en gesprekstechnieken beschikken en je moet zeer professioneel kunnen telefoneren. Bij de telefonische klantenservice ben je vaak het visitekaartje van het bedrijf. Een zeer belangrijke functie. Is dit iets voor jou? Kies dan voor de MBO-opleiding Telefonische Klantenservice! Hiermee heb je uitstekende loopbaanperspectieven. Er is immers veel vraag naar medewerkers op een klantenservice. Het is ook een functie die veel in deeltijd wordt gedaan. Deze opleiding is ook zeer interessant voor herintreders of mensen die zich willen omscholen.

Voor wie?

Deze opleiding is speciaal ontwikkeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen tot een veelzijdige en volwaardige medewerker op een telefonische klantenservice. Ook wanneer je al op een verkoopbinnendienst of telefonische klantenservice werkt en je je kennis en vaardigheden verder wilt ontwikkelen, is deze opleiding een uitstekende keuze.

Vooropleiding

Deze opleiding wordt verzorgd op MBO-niveau. Er zijn geen speciale vooropleidingseisen. Inzet en motivatie zijn de belangrijkste voorwaarden. Er wordt wel van uitgegaan dat je over computervaardigheden beschikt.

Aanpak

De opleidingen van Scheidegger onderscheiden zich door een zeer praktijkgerichte aanpak. Je gaat aan de slag met praktische theorie, waar je ook echt iets aan hebt. Dus geen theorie om de theorie, maar een direct toepasbare praktijkgerichte aanpak. Daarnaast ontwikkel je belangrijke vaardigheden, waar je als medewerker op een telefonische klantenservice veel aan hebt.
Je krijgt toegang tot een professionele digitale leeromgeving: e-Connect. Hier vind je alle informatie over je opleiding en examens en kun je makkelijk communiceren met je medestudenten en docent. Zie e-Connect voor meer informatie.
Kenmerkend is de intensieve begeleiding door middel van de VAK-methode van Scheidegger (zie Unieke opleidingsmethode). De combinatie van bijeenkomsten, een zeer professionele online leeromgeving, een praktijkcoach en stimulerende docenten zorgt ervoor dat je daadwerkelijk je diploma behaalt. Daarom zijn de uitvalpercentages heel laag bij Scheidegger en de slagingspercentages heel hoog. Om die reden geven wij ook graag een examengarantie!

Opzet van de opleiding

Deze opleiding bestaat uit 2 modules van 8 lessen. Iedere module heeft 6 bijeenkomsten en 2 e-Learninglessen. In de e-Learninglessen werk je aan een aantal opdrachten die klassikaal worden besproken. Je wordt begeleid door een praktijkcoach, bij wie je met al je vragen terechtkunt. In de lessen word je goed voorbereid op de praktijkgerichte examens. Een ervaren docent legt de theorie uit en vertaalt die naar de dagelijkse praktijk. Dat maakt de lessen zeer afwisselend en motiverend. Scheidegger weet dat dit een belangrijke voorwaarde is om een opleiding succesvol af te ronden.


Sales | 6 maanden | Opleiding MBO Telefonische Klantenservice

Studieprogramma

Commerciële vaardigheden

(8 lessen)

  • Acquisitievaardigheden
  • Afspraken maken
  • Commerciële gesprekken voeren
  • Vraag- en luistertechnieken
  • Het verkoopgesprek
  • Onderhandelen
  • Klachtenbehandeling
  • Examen: Mondeling examen

Zakelijk telefoneren

(8 lessen)

  • Zakelijke telefonische communicatie
  • Telefoonetiquette
  • Inkomende gesprekken
  • Begroeting en doorverbinden
  • Afsluiting van het gesprek
  • Uitgaande gesprekken
  • Notities maken
  • Bereikbaarheid
  • Examen: Mondeling examen

Diploma

Voor deze opleiding leg je twee mondelinge examens af. Wanneer je beide examens met een voldoende afrondt, ontvang je het diploma 'MBO Telefonische Klantenservice' van Scheidegger Opleidingen. Dit diploma levert bovendien mogelijk officiële studiepunten op in het kader van diverse MBO-opleidingen van Scheidegger. Met dit diploma ben je uitstekend voorbereid op een mooie toekomst.

Examengarantie

Mocht je onverhoopt niet slagen voor je examen, maar heb je wel alle lessen gevolgd, dan mag je het examen kosteloos overdoen.

 

Opleidingsvarianten

Deze opleiding duurt 6 maanden. De opleiding wordt in zowel een dag- als een avondvariant aangeboden.

De dagopleiding heeft 6 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 15.30 uur en 4 e-Learninglessen.
De avondopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 21.30 uur en 4 e-Learninglessen.

Als je de dagopleiding volgt, heb je 2 lessen op 1 dag.

Op dit moment zijn er nog geen nieuwe startdata voor de opleiding MBO Telefonische Klantenservice bekend. Heb je belangstelling en wil je nu al meer weten? Neem dan contact op met onze opleidingsadviseurs via 035-7 121 992.

Aanhef*:

Kosten

Inschrijfgeld: € 100,-
Lesgeld: € 55,- per les (16 lessen)
Examens: € 260,- per examen
Studiemateriaal: € 125,- per module (inclusief e-Connect)
Bij betaling ineens krijg je een korting van € 75,-.

Btw

Op alle opleidingen en trainingen is 21% btw van toepassing. Uitzondering hierop vormen de opleidingen op MBO-niveau 2, 3 en 4, en volledige HBO Bacheloropleidingen. Organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, kunnen het volledige aanbod op de website btw-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een btw-correctie van 10% toegepast. Dit betekent dus een groot voordeel op de prijs inclusief btw en een absolute aanrader als u als organisatie geen btw kunt terugvorderen. Op studiemateriaal, reprorechten en arrangementskosten wordt 6% btw in rekening gebracht. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. Particulieren die de opleiding zelf betalen, worden voor alle opleidingen van btw vrijgesteld, zonder opslag. Dit geldt niet voor de trainingen.

Brochure aanvragenDirect inschrijven
Studiegids

Studiegids

Nu aanvragen

Heb je vragen?

Onze opleidingsadviseurs staan je graag te woord:
Bel 035 - 7 121 992

Je kunt ook mailen naar:
info@scheidegger.nl

Heb je vragen

Onze opleidingsadviseurs staan je graag te woord:
Bel 035 - 7 121 992

Je kunt ook mailen naar:
info@scheidegger.nl