MBO Telefonische Klantenservice

Praktijkgerichte opleiding met uitstekende perspectieven

Opleiding: MBO Telefonische Klantenservice
Duur

6 maanden

Start voor de zomer

Iedere zomer vernieuwen wij onze opleidingen. Hieronder zie je de opleiding die start na de zomer. Nu starten? Ga dan naar deze opleiding met start voor de zomer.

Opleidingsdata en locaties

Maandag, September 2014 Alkmaar Inschrijven
Maandag, September 2014 Almere Inschrijven
Maandag, September 2014 Amsterdam Inschrijven
Zaterdag, September 2014 Amsterdam Inschrijven
Alle opleidingsdata en locaties zien

Klik hier voor meer informatie over Incompanyopleidingen.

Op een telefonische klantenservice heb je telefonisch contact met klanten en adviseer je over producten of diensten. Je achterhaalt de specifieke behoeften en wensen van de klant en speelt hierop in. Om dit goed te kunnen doen, moet je uiteraard over commerciële vaardigheden en gesprekstechnieken beschikken en je moet zeer professioneel kunnen telefoneren. Bij de telefonische klantenservice ben je vaak het visitekaartje van het bedrijf. Een zeer belangrijke functie. Is dit iets voor jou? Kies dan voor de MBO-opleiding Telefonische Klantenservice! Hiermee heb je uitstekende loopbaanperspectieven. Er is immers veel vraag naar medewerkers op een klantenservice. Het is ook een functie die veel in deeltijd wordt gedaan. Deze opleiding is ook zeer interessant voor herintreders of mensen die zich willen omscholen.

Voor wie?

Deze opleiding is speciaal ontwikkeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen tot een veelzijdige en volwaardige medewerker op een telefonische klantenservice. Ook wanneer je al op een verkoopbinnendienst of telefonische klantenservice werkt en je je kennis en vaardigheden verder wilt ontwikkelen, is deze opleiding een uitstekende keuze.

Vooropleiding

Deze opleiding wordt verzorgd op MBO-niveau. Er zijn geen speciale vooropleidingseisen. Inzet en motivatie zijn de belangrijkste voorwaarden. Er wordt wel van uitgegaan dat je over computervaardigheden beschikt.

Aanpak

De opleidingen van Scheidegger onderscheiden zich door een zeer praktijkgerichte aanpak. Je gaat aan de slag met praktische theorie, waar je ook echt iets aan hebt. Dus geen theorie om de theorie, maar een direct toepasbare praktijkgerichte aanpak. Daarnaast ontwikkel je belangrijke vaardigheden, waar je als medewerker op een telefonische klantenservice veel aan hebt.
Je krijgt toegang tot een professionele digitale leeromgeving: e-Connect. Hier vind je alle informatie over je opleiding en examens en kun je makkelijk communiceren met je medestudenten en docent. Zie e-Connect voor meer informatie.
Kenmerkend is de intensieve begeleiding door middel van de VAK-methode van Scheidegger (zie Unieke opleidingsmethode). De combinatie van bijeenkomsten, een zeer professionele online leeromgeving, een praktijkcoach en stimulerende docenten zorgt ervoor dat je daadwerkelijk je diploma behaalt. Daarom zijn de uitvalpercentages heel laag bij Scheidegger en de slagingspercentages heel hoog. Om die reden geven wij ook graag een examengarantie!

Opzet van de opleiding

Deze opleiding bestaat uit 2 modules van 8 lessen. Iedere module heeft 6 bijeenkomsten en 2 e-Learninglessen. In de e-Learninglessen werk je aan een aantal opdrachten die klassikaal worden besproken. Je wordt begeleid door een praktijkcoach, bij wie je met al je vragen terechtkunt. In de lessen word je goed voorbereid op de praktijkgerichte examens. Een ervaren docent legt de theorie uit en vertaalt die naar de dagelijkse praktijk. Dat maakt de lessen zeer afwisselend en motiverend. Scheidegger weet dat dit een belangrijke voorwaarde is om een opleiding succesvol af te ronden.

Doorstromen

Deze opleiding maakt deel uit van een volledige, erkende MBO-opleiding. Als je overweegt door te studeren voor een erkend MBO-diploma, dan kun je deze opleiding uitbreiden met een praktijkprogramma. Door deel te nemen aan het praktijkprogramma kun je niet alleen soepel doorstromen, maar breng je het geleerde bovendien direct in de praktijk. Zie MBO Toelichting voor meer informatie.


Sales | 6 maanden | Opleiding MBO Telefonische Klantenservice

Studieprogramma

Commerciële vaardigheden

(8 lessen)

  • Acquisitievaardigheden
  • Afspraken maken
  • Commerciële gesprekken voeren
  • Vraag- en luistertechnieken
  • Het verkoopgesprek
  • Onderhandelen
  • Klachtenbehandeling
  • Examen: Mondeling examen

Zakelijk telefoneren

(8 lessen)

  • Zakelijke telefonische communicatie
  • Telefoonetiquette
  • Inkomende gesprekken
  • Begroeting en doorverbinden
  • Afsluiting van het gesprek
  • Uitgaande gesprekken
  • Notities maken
  • Bereikbaarheid
  • Examen: Mondeling examen

Diploma

Voor deze opleiding leg je twee mondelinge examens af. Wanneer je beide examens met een voldoende afrondt, ontvang je het diploma 'MBO Telefonische Klantenservice' van Scheidegger Opleidingen. Dit diploma levert bovendien mogelijk officiële studiepunten op in het kader van diverse MBO-opleidingen van Scheidegger. Met dit diploma ben je uitstekend voorbereid op een mooie toekomst.

Examengarantie

Mocht je onverhoopt niet slagen voor je examen, maar heb je wel alle lessen gevolgd, dan mag je het examen kosteloos overdoen.

 

Opleidingsvarianten

Deze opleiding duurt 6 maanden. De opleiding wordt in zowel een dag- als een avondvariant aangeboden. De dagopleiding heeft 6 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 15.30 uur en 4 e-Learninglessen. De avondopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 21.30 uur en 4 e-Learninglessen. Als je de dagopleiding volgt, heb je 2 lessen op 1 dag.

Wilt u Incompanyopleidingen afnemen? Neem dan contact met ons op.

Filter op startmoment
Filter op variant
Filter op locatie

Startmaand

Variant

Dag

Locatie

Inschrijven

Planning

 
September 2014 Avond Maandag Alkmaar Inschrijven Planning
September 2014 Avond Maandag Almere Inschrijven Planning
September 2014 Avond Maandag Amsterdam Inschrijven Planning
September 2014 Zaterdag Zaterdag Amsterdam Inschrijven Planning
September 2014 Zaterdag Zaterdag Arnhem Inschrijven Planning
September 2014 Avond Dinsdag Arnhem Inschrijven Planning
September 2014 Avond Dinsdag Den Bosch Inschrijven Planning
September 2014 Avond Dinsdag Eindhoven Inschrijven Planning
September 2014 Dag Dinsdag Eindhoven Inschrijven Planning
September 2014 Dag Dinsdag Rotterdam Inschrijven Planning
September 2014 Avond Woensdag Rotterdam Inschrijven Planning
September 2014 Zaterdag Zaterdag Rotterdam Inschrijven Planning
September 2014 Avond Woensdag Breda Inschrijven Planning
September 2014 Avond Woensdag Den Haag Inschrijven Planning
September 2014 Zaterdag Zaterdag Den Haag Inschrijven Planning
September 2014 Avond Donderdag Utrecht Inschrijven Planning
September 2014 Dag Dinsdag Utrecht Inschrijven Planning
September 2014 Zaterdag Zaterdag Utrecht Inschrijven Planning
September 2014 Avond Donderdag Amersfoort Inschrijven Planning
September 2014 Avond Donderdag Groningen Inschrijven Planning
September 2014 Avond Donderdag Hengelo Inschrijven Planning
September 2014 Avond Donderdag Hilversum Inschrijven Planning
September 2014 Avond Donderdag Leeuwarden Inschrijven Planning
September 2014 Avond Donderdag Zwolle Inschrijven Planning
September 2014 Zaterdag Zaterdag Zwolle Inschrijven Planning
September 2014 Avond Woensdag Tilburg Inschrijven Planning
September 2014 Zaterdag Zaterdag Eindhoven Inschrijven Planning
September 2014 Avond Dinsdag Nijmegen Inschrijven Planning
September 2014 Avond Dinsdag Sittard Inschrijven Planning
September 2014 Avond Maandag Haarlem Inschrijven Planning
September 2014 Avond Maandag Leiden Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Maandag Alkmaar Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Maandag Almere Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Maandag Amsterdam Inschrijven Planning
Februari 2015 Zaterdag Zaterdag Amsterdam Inschrijven Planning
Februari 2015 Zaterdag Zaterdag Arnhem Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Dinsdag Arnhem Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Dinsdag Den Bosch Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Dinsdag Eindhoven Inschrijven Planning
Februari 2015 Dag Dinsdag Eindhoven Inschrijven Planning
Februari 2015 Dag Dinsdag Rotterdam Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Woensdag Rotterdam Inschrijven Planning
Februari 2015 Zaterdag Zaterdag Rotterdam Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Woensdag Breda Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Woensdag Den Haag Inschrijven Planning
Februari 2015 Zaterdag Zaterdag Den Haag Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Donderdag Utrecht Inschrijven Planning
Februari 2015 Dag Dinsdag Utrecht Inschrijven Planning
Februari 2015 Zaterdag Zaterdag Utrecht Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Donderdag Amersfoort Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Donderdag Groningen Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Donderdag Hengelo Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Donderdag Hilversum Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Donderdag Leeuwarden Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Donderdag Zwolle Inschrijven Planning
Februari 2015 Zaterdag Zaterdag Zwolle Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Woensdag Tilburg Inschrijven Planning
Februari 2015 Zaterdag Zaterdag Eindhoven Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Dinsdag Nijmegen Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Dinsdag Sittard Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Maandag Haarlem Inschrijven Planning
Februari 2015 Avond Maandag Leiden Inschrijven Planning
Aanhef*:

Kosten

Inschrijfgeld: € 100,-
Lesgeld: € 55,- per les (16 lessen)
Examens: € 260,- per examen
Studiemateriaal: € 125,- per module (inclusief e-Connect)
Bij betaling ineens krijg je een korting van € 75,-.

Brochure aanvragenDirect inschrijven